A woman is found dead hanging from the roof of her apartment, her body emptied of blood. The police force of Ystad faces a cat-and-mouse game where the killer always seems to be ahead of them. The normally rational officers Wallander and Martinsson become like hunted animals when their own daughters come under threat. The criminal plan they discover bears the mark of a mastermind.