Elba island, 1814. Martino is a young teacher, idealist and strongly ant Napoleonic, in love with the beautiful and noble Baroness Emily. The young man finds himself serving as librarian to the Great Emperor in exile whom he deeply hates yet soon begins recording Napoleon's memoirs, getting to know and learning to value the man behind the myth. Among seductions and affairs, expectations and fears, he will craft a precise portrait that never less will not manage to hide a final, inevitable, disappointment.