The story of Alex Jürgen, born a hermaphrodite. This transsexual rebels against the very Manichean social need to define clear and simple standards and bears the name Alexandra throughout his childhood, before discovering that his feminine qualities are the consequences of an operation and that he is, in fact, a man.