As father of seven of the naughtiest children in the world, Mr. Brown has lost control. Seventeen nannies have been driven away and he has lost all hope of ever finding another. But then, one day, a mysterious and magical figure turns up at the door. Her name is Nanny McPhee. With her bizarre looks and special powers, it seems that the Brown children may finally have found their match.