A young priest in a social neighbourhood. A young and sensual woman. Amaro will try to resist temptation, but Amélia doesn't seem to give up. Will a Man of God be able to win over the desire? Freely inspired from Eça de Quirós' 19th century novel "O Crime do Padre Amaro".