In Johannesburg, two years after the first democratic elections, Thandeka, a black journalist, lives in shame of her country's past, to the point of no longer being able to work and having a poor relationship with her deaf and dumb child, Mangi.
Until one day that an old woman, Me'Tau presents her diary. Ten years yearlier, Thandeka witnessed the murder of her daughter, Dinéo, by a secret police. Me'Tau wants Thandeka to help her in tracking down Dinéo's murderers and make them reveal the hiding place of her body. What these two women ignore is that she already knows the three murderers in question What Me'Tau doesn't know is that Thandeka has already paid for this story, in order to stand up against apartheid.