Geremia, a sixty year old man, earns his living as a moneylender. His face, which he doesn't realise, is just as unpleasant as his character. He, on the other hand, has the impression that he is fair and soically useful. He thinks that he can save families to whom he lends money and interfere in their lives, like an odd type of "friend of the family".