Donny, about to hit thirty and single, works as a columnist and reviewer in Stockholm. Cold and cynical, he doesn't need anybody. Donny is always in control, or so he thinks. As a powerful storm approaches Stockholm, a remarkable young woman comes into his life. The beautiful Lova is being chased by violent man who want something from her. She gives Donny a metal box which she says he must guard with his life and then disappears. And so does the storm. From then on, Donny's safe little world is turned upside down and everything he relies on is torn apart. The murder of a woman is pinned on him and Donny now has to flee, hunted by the police and by Lova's pursuers, led by the ruthless "Guardian". But there's no one to turn to and nowhere to go.