With a passion for playing the piano, Mélanie, a young girl from a modest background, passes an audition in the Conservatory at Versailles in the presence of a famous international pianist. During the performance, the pianist repeatedly disturbs her when she plays. Melanie, traumatised by these events, decides to give up playing. Ten years later, the young girl is working in a lawyer's office where she is congratulated by the manager for her sense of devotion. He asks if she would like to be his child's nanny. The director's son plays the piano.