The Cap-Vert area of Fontainhas in the Lisbon suburbs is living its last days. The majority of its 9,000 inhabitants are to be rehoused in new apartment blocks. Clotilde, who has fond memories of the sea in the Cap-Vert and the sharks swimming there, decides to leave her husband, at 75. Ventura, a builder, is a little bit crazy ever since he had an accident at a construction site. Ventura refuses to change anything. He believes that old age can be youth.