Oslo, early Autumn 2005. Hans Petter (HP) has been recruited into a police elite group who fights narcotics and organized crime by infiltration and undercover work. HP has dreamed about this job for a long time. He has turned his back on a delinquent past and has finally been accepted onto the Team.