June 1994. Kigali, the capital of Rwanda, is given over to the butchers of the extremist Hutu militia and the Rwandan army. During an attack on a parish in which a hundred refugees have taken shelter, the author, at that time a reporter/cameraman, is shot in the hip. Ten years later, he returns to the scene in search of survivors and his ephemeral ‘fellow travelers’. With this journey as its thread, the film is a reflection upon the way such events are handled by the media and politicians.