September 1960. An unruly band of scouts, aged between 12 and 16, is sent on a three-day hike to climb the Brévent massif and its punishing 8,202 feet. In their backpacks they’re carrying their inexperience, carefreeness, differences, stories about girls, a letter from a brother in the military in Algeria. The beautiful mountain reveals its hidden face and the Eagle Patrol finds itself in an extremely perilous situation..