She left the land of Marks & Spencer and went to the world of Marx and Lenin. Mrs Ratcliffe's Revolution is a feelgood comedy following one dysfunctional family's journey from 1965 East Midlands to 19° below freezing East Germany and back again. Mr Ratcliffe fought for the cause, but his wife fought for their family: a teenage sex goddess, and a twelve year old communist spy. Will Mr Ratcliffe throw away his party card and fall in love with his brave new wife?