Karl, a high flyer, has done everything in his life with perfection and expects no more surprises. When he is asked to do some undercover research for his insurance company, he meets Hans. Hans loves fast cars and pretty girls and, more importantly, he always has the right story for the right occasion. A real friendship between the two dissimilar characters ensues, which is then put to the test...