Henrik thinks France is really uncool, in particular his finicky French teacher Monsieur Nouvelleville, who is always hassling him. But when Henrik meets Valerie, it’s love at first sight. His chances for a date are not looking good, and then along comes the German-French exchange program. Not much later, Henrik finds himself with his best friend Johannes, Valerie and a group of weird chanson-singing and guitar-playing nerds in a bus on the way to France. Upon arrival, Henrik gets bitten by the savoir-vivre bug: wild parties, a crazy host family, night-time outings, the ups and downs of his first big love and his lack of knowledge of the French language make what first looked like an undesired holiday suddenly the most unforgettable summer in his life.