The adventures of an army medical unit, the third division of the 31st "Sezione Sanità", stationed in the Libyan desert during WWII. The men await the defeat of Alexandria and a speedy return home, only to see their dreams crushed as a result of the flash war. Inspired by the book "Il deserto della Libia" by Mario Tobino.