Mozambique, 1969. What was meant to be a peaceful Christmas Eve ends up badly as a group of soldiers brings home a prisoner that will be murdered. Simultaneously, the Capitan's wife arrives in surprise, bringing along a Priest, who is supposed to celebrate the mass.