Lorenzi, a war correspondent, ventures into a Balkan territory contended by various warring factions. He is accompanied by Aldo Puhar, a local translator, with the purpose of unmasking a certain Commander Jako, who is believed to be responsible for the disappearance of an entire convoy of refugees. Due to a series of events, two young people join them. One is Maxime, a young journalist of strong ideals, and the other is Sanja, a local girl desperately searching for her missing relatives. Lorenzi, unable to find Jako, openly makes up stories in order to keep up his reputation. This provokes a strong resentment in Maxime... Lorenzi will be victim of his own truth's manipulations.