Dan has recently finished up a hitch in the Army, but rather than deal with his emotional issues, Dan prefers to get drunk. While he barely communicates with his girlfriend Nicole, she's convinced they will still marry and opts to ignore his obvious problems. Lionel is a bartender who has become increasingly isolated and cut off from his friends as he looks after his father Arthur. Arthur, however, is in failing health and has little appreciation of his son's sacrifices. Thierry is a real estate salesman who has fallen for one of his co-workers, Charlotte; however, Charlotte's mild-mannered exterior hides a personality that thrives on emotional gamesmanship. And Gaelle, Thierry's sister, is lonely and looking for a relationship, but her efforts bring her neither joy nor companionship.