Fifty years, three years of unemployment, allowances. Gérard is at the end of his tether, but then he is offered a job in Indonesia. To curry favour with his boss, Gérard invites him to dinner at his place. Worried that he may not meet his boss’s standards, his wife Colette begs their neighbour Alexandre to come and help. A communication guru, Alexandre rises to the challenge and gives the couple a 24-hour makeover of their apartment, dinner menu, dress code and general culture. The couple’s nerves are on end when they finally open the door to their guest.