Vincent is a secretary of state, a very powerful man Minister: a sumptuous office, secretaries, a chauffeur-driven limousine and bodyguards, a very beautiful mistress Odile who passes her days spending his money. Suddenly, there are people striking outside his window, the people who he ignored for such a long time ask him to step down. Now alone, back in his childhood apartment, he rediscovers with his friends the pleasure of going for a drink, music, amorous seduction and public gardens. A series of authentic encounters make him enjoy life again.