Francis, who is in his forties, manages the French subsidiary of an American high-tech company. Overnight, however, the shareholders decide to close the French company, because it is too expensive and not profitable. For Francis, who is used to the lifestyle of a CEO (4 wheel drive car, company mobile phone, holidays in Bali, etc.), it means rethinking completely his life. Depressed by the idea of being unemployed and the prospect of losing his second wife, Clotilde, he decides to consult a fortune-teller. The experience is a real eye-opener for him and the start of a new career. Accompanied by his childhood friend Ludovic, a doctor who leads a very settled existence and who keeps trying to dissuade him, Francis decides to take a “crash course” in fortune-telling, frequenting specialised salons and Internet sites.