The film is a bitter, present-day adaptation of one of the most mysterious paintings of the 18th century, Setting Off for the Island of Cythere (Watteau: L’Embarquement pour Cythere). It is about the grey and hopeless way how love fades away. A story about a young couple who live their everyday life watching commercials, cheap quizzes and football matches on television.