A Lebanese doctor in Beirut is going through a particularly difficult period in his life. At the same time, men and women are mysteriously disappearing, only for their bodies to be found later, bloodless and with a tiny puncture on the neck... A metaphorical reinterpretation of Nosferatu allows Chassan Salhab to give his account of the history of the Lebanon and Beirut.