A hijacker forces a plane to land in Riga, in Latvia. A child hostage wants to lean all about the country where they have landed, so he begins to ask for local chocolate, information about Latvia and so on. The film is also a kind of homage to the Latvian people, sometimes eccentric but always cordial in nature.