Joaquín Jordá made this documentary with the testimonies of people who had suffered the same cerebral dysfunction as the one he himself had recovered from, demonstrating the extreme fragility of the human brain. Más allá del espejo is the last in one of Spanish cinema’s most original filmographies, the work of Joaquín Jordá in his research of the border between documentary and fiction, of his own experience as cinematographic material.