A youngster from San Sebastian decides to spend the summer in a remote mountain farmhouse to improve his Basque. At the farmhouse, he discovers that the Basque spoken by the inhabitants has little in common with his classroom studies. He also discovers the surprises, pleasures and downsides of life in the country.