Joaquim Sapinho went to Bosnia after the war ended, in 1996, when the Dayton Peace Accord was being implemented. Bosnia had been divided in two entities, which separated the two main opposing forces of the conflict; the Serb Bosnians and the Muslim Bosnians. This movie is a diary of the two trips, in which Joaquim dealt with the memories of the war, the death and destruction, and with the victims’ struggle to return home.