Heimat – Fragmente is the story of Lulu, the 35-year-old daughter of the musician Hermann Simon. The film reports, in 40 scenes, of her search for something which she calls "the old future of childhood". At the same time, the film sketches in each of the 40 fragments the lives and dreams of the women of a century.