Student in Sufi poetry and oriental dance in Cairo, Dunia is trying to find herself and become a professional dancer. At a contest, she meets Beshir, an illustrious Sufi thinker and man of letters. With him, she enjoys the pleasure of words in her research on ecstasy in Sufi poetry, and in his arms discovers the pleasure of sensation. But she has to deal with his traditions, which have ruined his ability to feel pleasure, in order to free his body and dance with his soul.