On January 27th, 1945, Primo Levi, author of the world-famous If This Is a Man, was liberated from the Auschwitz concentration camp. It took him ten months, dozens of detours, many delays and thousands of miles to get back to his home in Torino. In the course of his trip he crossed Poland, Ukraine, Belarus, Moldova, Rumania, Hungary, Slovakia, Austria, Germany and finally arrived in Italy. He told the story of his adventures, meetings and observations in another very famous book, La Tregua (“The Truce”).
Sixty years later, director Davide Ferrario and writer Marco Belpoliti follow the same itinerary through contemporary, post-communist Europe.