Tuomas is a young computer hacker who wishes to accomplish something significant and useful to the society. Tuomas´s best friend Niko has more of a rock mentality than him, leading a more hedonistic life in the world of drugs and alcohol. About 20 years old, Elina is a brave and intelligent young activist studying history and political science at the university. Elina and Tuomas have had a happy relationship for over a year and are planning to get married. A chain reaction of events starts after Niko forges a 500 euro note. In the film´s other plot, the attack planned by Tuomas and Elina on an information network has grave consequences.