El Bola a.k.a. "Pellet" is a 12 years old boy raised in a violent and sordid environment. Embarrassed by his family life, he avoids becoming close to classmates. The arrival of a new boy at school changes his attitude towards his classmates, and friendship. The heart of the story is the change in El Bola's life, at almost all levels, after befriending this new classmate.