After a ‘small incident’ during a visit of the High Army Commandant, diver Rick Symons is sent to the 40th Coxyde squadron by his exasperated lieutenant-colonel. Rick is taken under the wings of the curious but competent Seaking team. His greatest surprise is Alex, the woman doctor with whom he once had a small affair. His transfer to Coxyde presents Rick with another challenge – his past. A year and a half before his colleague and friend, Koen, suffered a permanent handicap following a diving accident. Since this fatal night, Rick lives with the feeling of having let his friend down in more than one way...