On 5th February 2004, 23 illegal Chinese immigrants died on the north coast of England while cockle picking. One of the few survivors of the tragedy, Ai Qin personally stars in the tale of her journey from China to England and the harsh working conditions she is obliged to face in the effort to secure a better life for her son.