Vincent’s life will only recommence when he’ll have found his wife’s murderer. His neighbour, Alice, is convinced that she’ll make him happy. She then decides to invent a culprit so that Vincent can take revenge and start anew. But the ideal culprit doesn’t exist… nor does the perfect crime.