A middle-class family in a small provincial town. The father is a university lecturer and the mother an OTT housewife, while the elder daughter is about to start university and the younger brother goes to school and takes piano lessons. The apparent family normality splits at the seams with the discovery that the mother has an ambigious love-hate relationship with her son that drives the boy crazy. This isn’t a case of child abuse, but a detailed study of the conflictive psychology of a mother and the defensive, desperate reaction of her son.