Marcin, 28, a jobless Polish culture specialist, is trying to pull himself together after splitting up with his girlfriend Kasia and settles on beginning a new life. He makes the decision of taking the morning 5.23 train to Warsaw in order to look for a job that would satisfy his aspirations. The night was supposed to be a quiet good-bye to a couple of friends, but instead turns into an adventure that lasts until dawn.