The reconstruction of a criminal, tragic event and, parallel to this, the reconstruction of a life. To act in this reconstruction is Leo, a psychoanalyst in his forties who, to protect a secret, must face a difficult journey to Sicily. This is a journey of return, since twenty-five years before, he had fled from there with his younger sister Ale. This journey becomes the possible, lucid reconstruction of the crime that suddenly suspended their childhood, the story of their family.