Everything Lorenzo owns he has earned with great determination and without looking back. A house, envious friends, a woman who loves him, an established position—when just as he is about to undertake the “ business” which will make him a very rich man, he suddenly is faced with his own sickness, which will cause him to be uncertain, to suffer painfully as he waits for the result of the biopsy. As Life looms over death, and once he has left the hospital, it is then that Lorenzo will really discover his strength and understand he needs to go far and find something really meaningful.