It is 1970. Mirco is a Tuscan child in love with cinema. He loses his eyesight in an accident. At that time, the law regards blind people as handicapped, and does not allow them to attend public school, his parents are forced to send him to an institution. Here, the little boy finds an old reel to reel tape player and discovers that in slicing up the tape and piecing it back together and using only the sounds, he can create fairy tales. As the people at the Institute try and stop him from pursuing his hobby, Mirco will gradually convince the other blind children to discover their own talents and normality.
The true story of Mirco Mencacci, who eventhough he was blind, became one of the most renown sound editors in Italian cinema.