Pitkanen and Tuula are married and are both priests. He wants her to become pregnant and she's pushing him to become the next bishop. The present bishop likes the idea, and agrees to promote Pitkanen as his successor. But Pitkanen sees himself as a rebel, the only Finnish priest with a ponytail and boots. He drinks too much, he's overweight and he's suddenly got a crush on Vilma, a young woman who works in the church. Tuula doesn't seem to mind, as long as he plays the game of becoming the new bishop...