Erik and Phillip are trying to make it as writers. Erik is rejected by publishers as lacking in talent, while Phillip’s manuscript is accepted and the young man becomes a major name on the Norwegian cultural scene practically overnight. Six months later, Erik and his friends come to visit Phillip at a psychiatric hospital to bring him home after long-term treatment. Writing is the last thing on Phillip’s mind, but Erik is continuing his literary attempts and tries to convince his friend to go back to writing.