Like all children of his age, Arthur is fascinated by teh bedtime storie his Grandmother tells him. His dreams are full of Afican tribes and incredible inventions drawn from an old book of spells that belonged to his Grandfather, who disappeared mysteriously four years ago. What if these tales are true? What if there really is treasure hidden at the bottom of their garden? And what if the Minimùoys, the adorable tiny creatures sketched by his Grandfather, really do exist? Now that could help save his family's home, which is under threat from an unscrupulous property developer! 10-year-old Arthur bodly decodes to follow teh clues left by his Grandfather to enter the Minimoys' world and discover their land of Seven Kingdoms...