The directorial debut of Corrado Guzzanti. It is a satirical sci-fi fantasy about the paradoxical adventures of a bunch of fascists in 1939, who, unaware of the imminent war, sent out to conquer the red planet. Using images cited from Méliès' first films, and following the format of the old Istituto Luce cinema newsreels, we follow their reckless adventures, great discoveries, mystic visions and alien encounters.