The twelve-year-old Fede is an intelligent and shy boy. He lives with his siblings Bego and Angelito, his parents Angel and Sole, and his grandfather. He watches the other boys in his neighbourhood while they play "gua", a team game. Fede enjoys peeping out at their game from the mulberry bushes, while looking for food for his silk worms and daydreaming of being accepted by the bunch. The family lives in a working-class neighbourhood next to the railway tracks, on the outskirts of a small provincial town. The local playground is a microcosm within a microcosm, an open wasteland where girls prepare meals for their dolls and boys play hide-and-seek, smoke and chase and swear at each other, accompanied every now and then by the sound of the train whistle.