Alberto Pellicò is a screenwriter who manages to survive as a «nier», that is by writing for a famous colleague who, in the end, is the one that puts his signature and takes all the money. Pellicò only gets the crumbs, as no producer wants to read the screenplays carrying his name. But desperate times call for desperate measures : with the help of the Casablanca Pictures secretary and a company of desperate actors, he invades the big Producer’s villa under renovation, forcing him to assist to a crazy show where his stories…come to life!