Engineer Corrado Olmi is alone. He still cannot manage to find a reasonable explanation for his wife's decision to separate after fifteen years of marriage: no children; incompatibilities dissolved in silences; unexpressed fantasies; desires assuaged, or, at the most, shared, never out of the protective shadow of a comfortable, tacitly pre-established stability. Nevertheless, Carla had decided to go away. He now spends his evenings at the restaurant of Eminio and Giudy, a gay couple, friends of long-standing, who always reserve him the same table and who always prepare him the same dishes. For some time now a distinguished German gentleman has been a frequent client of the restaurant, and he has been watching Corrado's behaviour. Finally, one evening Schwarzkopf (this is his name) sits down next to the Engineer and tells him the reason why he is there: he has been commissioned by Yono-Cho, a well-known Japanese multinational company, to find a suitable man to take part in a pilot experiment that might change the existence of many people, and that might solve the problem of loneliness...