Adapted from the best-seller, the films is a road movie full of music and poetry, driving us from the hot districts of Marseille, to Paris, Montrealand Dakar. Paulo, the young writer, follows Richard, the old musician, in his wanderings, encounters, love stories and will share his vision of life. Richard transmits to Paulo his crazy and strange experience, opening the door to an enchanting world of passion.